Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > Dění v obci > Novinky > Prevence k problematice phishingu/vishingu.

Prevence k problematice phishingu/vishingu.



V poslední době se v České republice více začal šířit druh phishingu, tzv. vishing, což je jedna z metod sociálního inženýrství užívaná útočníky v rámci (ostatní) kybernetické kriminality. Vishing spočívá v oklamání konkrétní oběti pomocí telefonního hovoru, kdy cílem pachatele je vylákání různých informací, které mohou být následně zneužity (informace k osobní identitě, k platební kartě, k bankovnímu účtu aj.) V poslední době je zaznamenáno velké množství případů, kdy pachatelé kombinují vishing s tzv. spoofingem. V těchto případech pachatelé dokáží napodobit prakticky jakékoliv telefonní číslo a mohou se tak vydávat například za oficiální pracovníky různých finančních institucí (např. za pracovníky klientské linky té které banky). Např. pod legendou napadení účtu a nutnosti rychlého převodu peněz na jiný zabezpečený účet z důvěřivé oběti telefonicky vylákají informace o platební kartě a znění příchozí potvrzovací SMS zprávy. Oběť až následně zjistí, že byla podvedena a okradena, protože odsouhlasila převod finančních prostředků z vlastního bankovního účtu.  K podvodnému jednání mohou být zneužity i některé osobní informace oběti, které mohly v minulosti uniknout např. z databáze e-shopu, která byla pachateli získána jinými hackerskými útoky. Podvodná jednání jsou stále sofistikovanější a pro laickou veřejnost obtížně odhalitelná. Jako nejúčinnější se v tomto ohledu proto jeví prevence.